2007年11月20日星期二

廣府話
廣府話又叫廣州話省城話白話等。佢個名就講明佢係來自廣東省城廣州。因為佢係廣東省城,政治經濟都有特殊地位,所以有啲人會認為佢係粵語嘅標準音。廣府話流行響廣州、香港澳門珠三角等嘅廣府地區、清遠都有一部份人講廣府話。因為有佢響廣東有特殊地位,唔少人直情叫佢做粵語,廣東話。之不過,呢個叫法同學術上定義唔同,廣東話有好多分支,好似臺山話咁。而廣東又唔只係有粵語,有潮州話客家話等等。
不過唔係冚廣州地方講嘅話都係廣府話,以前淨係省城部份係講標準嘅廣府話,出咗城就有差異。後尾英國人響香港起城,香港同廣州有好多商貿來往,廣府話就慢慢代替咗當地粵語分支。而自鴉片戰爭之後,有好多珠江三角洲嘅人來回廣州,香港做嘢。因為咁,廣府話以佢嘅影響力,佢個範圍就擴大好多。另外,廣府地區(粵語粵海片)、韶關、清遠、粵語非廣府地區(粵西)有部分後生仔都識講廣州話,有啲甚至攞廣府話嚟代替自己原有嘅方言作為母語。香港電視流行曲呢類廣府話流行文化亦加速廣府話擴散。
用喺標準音係指被認為係標準粵語嘅粵語口音。所有嘅約於標準音都以粵語廣府音為標準。

廣府話 新式粵語
隨住普通話喺廣東省入面各學校大力推行,並且要求普通語作為一門強制性嘅授課語言,學生好難再喺學校度學到傳統嘅粵語詞彙,特別係廣州以外,學生對於家庭使用嘅方言同埋粵語詞彙有一種唔標準嘅感覺,於是就改成廣府音,並只能夠依靠書面語(普通話詞彙)發音。咁就導致啲後生嘅同老一輩嘅或同廣州人用嘅唔同嘅詞彙。(同港式粵語有相同嘅地方)

沒有留言: