2007年12月10日星期一

基本食餬方式
日本叫「自摸和」,即係輪到自己模牌,而模返嚟隻牌啱啱食到餬,咁就叫自模。

erpics/0/1/421401/1191987345.jpg" alt="餬 (麻雀)" align="center" style="padding:10px" /> 自模
又有人寫做出沖、出衝,台灣叫「放搶」或者「放炮」,日本就叫「榮和」,即係其他人打出隻牌,而你拎咗隻牌就可以食餬,咁你就可以搶隻牌畀自己食餬。

出銃
又叫槓上花,日本叫「嶺上開花」,喺槓咗之後一般要補一隻牌,而模返嚟隻補牌咁啱又湊成一副餬牌,咁就叫「槓上開花」。

搶槓
如果有人出銃,咁啱其他幾家都食到餬,呢個情況,只有下家先有優先權食餬,呢種就叫做截胡。而台灣牌就叫呢個情況做「炮炮響」,炮炮響有分「一炮三響」或者「一炮兩響」,形容一打隻牌出嚟,三個人或者兩人個都嗌餬,呢個情況,出銃者要包輸晒,「一炮三響」就輸三家,「一炮兩響」就輸兩家。不過亦有「攔餬」制,同截胡一樣由出銃者下家優先食餬,港式台灣牌多數行呢種例。日本叫「兩家和」同「三家和」,同樣都係出銃者下家優先食餬。

沒有留言: