2008年2月4日星期一

束棒
束棒拉丁文fasces),音譯法西斯,喺古羅馬係權力同威信嘅標誌。束棒係一根被多根綁埋一齊嘅木棍圍繞嘅斧頭。
喺官方場合,高級官員嘅衛兵,喺他嘅前面持束棒嚟代表到來嘅官員級別同權利。按官員級別嘅不同,佢哋嘅束棒數量都唔同。俾渣束棒嘅官員有最高裁判官地方長官最高執政官總督獨裁者皇帝。按羅馬歷史學家嘅描述,上古羅馬國王就已經持束棒,作為他們權力嘅象徵。
束棒縛埋一齊嘅木棍代表團結,而斧頭(古代用嚟斬頭用)就代表最高權力。斧頭喺地中海地區好早就有代表權力嘅意義。喺羅馬勝利遊行過程裡面,特別勇敢的士兵都可以持斧頭(但唔係束棒)。在羅馬傳統裡面,一個官員進入羅馬城後,束棒嘅斧頭的頭一定摘落嚟,只得獨裁者至俾帶斧頭嘅頭入羅馬城。
束棒代表權力同威信嘅意義一直延續到今天:
法國護照封面上有束棒嘅標誌,呢個標誌係拿破侖引入。
西班牙警察嘅標誌係束棒。
束棒最著名係喺20世紀上半葉,被意大利法西斯黨作為標誌咁用,從此引出咗法西斯主義
瑞士聖加侖嘅州徽係一個束棒。
美國華盛頓市林肯紀念堂林肯像的嘅座位正面,亦都有束棒嘅圖像。

沒有留言: